top of page
1.JPG
Untitled design (3).png

Play Your Inner Music

אימון תקשורת ושפה

מתוך עשור של נסיון במפגשים טיפוליים בילדים על הרצף האוטיסטי, האהבה למוסיקת והתשוקה למשחק ותנועה, הצלחתי ליצור גישה טיפולית ייחודית לילדים המאובחנים על הקשת האוטיסטית או עם קשיים תקשורתיים - רגשיים. 

הגישה נשענת על עקרונות הפסיכולוגיה ההתנהגותית, DIR ו-Sound Healing, מתייחסת לתנועה הרגשית של הילד ומביאה לאיזון החושים ומערכת העצבים באופן שמאפשר שקט פנימי ופניות גדולה יותר ללמידה.
במפגשים אני מציעה לילד מרחב בטוח שבו המוסיקה היא השפה. כלי הנגינה המסורתיים, השירה המשותפת, הקצב וההתייחסות לגוף מאפשרים לגעת במגוון רב של רבדים באישיות הילד ומסייעים לו להכיר ולפתוח את מנעד הביטוי האפשרי עבורו. 

 

מהרגע הראשון של חייהם, ילדים מביעים את עצמם בצליל, בקול, בתנועה ומתקשרים באמצעותם עימנו, ההורים והסביבה. זוהי שפתם הבסיסית, לכן האפקטיביות של המוסיקה משמעותית כל כך בגילאים הצעירים. תהליך אימון שמתחיל בגיל הרך ביכולתו להביא להישגים מהירים ויציבים בתחום המוטורי, השפתי והתקשורתי כיוון שלרוב עדיין לא הספיקו להיווצר אצל הילד דפוסים עמוקים מדי, הודות לרעננות של הגיל ולפתיחות לשינויים.

 

במפגשים אני מגיעה עד אליכם, לביתכם. בכל מפגש אכניס כלי מוסיקלי מעניין, משחקים ותרגילי שפה ותקשורת המותאמים במיוחד לכל ילד. בניית תכנית יחד איתכם, ההורים וליווי התהליך בהדרכות חודשיות. 
לילדים שנולדו עם משיכה טבעית למוסיקה תהליך זה מתאים בפרט, אך השפה הטיפולית מתאימה כמובן לכלל הילדים.
אביה מדינה.jpeg

מהלך המפגשים

מה קורה במפגש?

  •  רכישת מיומנויות שפה ותקשורת - שיפור הגייה, בניית אוצר מילים וכללי השפה, הבעת צרכים ורגשות והבנת שפת גוף (מתאים לילדים מילוליים ולא מילוליים).

  • למידה דרך תחומי העניין והמוטיבציה האישית של כל ילד - איפה שכיף לנו, שם הכי שווה לנו להתאמץ. 

  •  למידה של התנהגויות חברתיות המסייעות לילד באינטראקציה היומיומית עם ההורים, עם ילדים ועם דמויות טיפוליות וחינוכיות.  

  • ויסות חושי ומיקוד קשב.

  • מעקב אחר הצרכים של הילד דרך הקשבה לסימנים גופניים והתאמת המענה הטיפולי באופן נקודתי. 

  • איזון תודעתי -פיסי באמצעות ריקוד, טכניקות מגע, משחקי תנועה ועבודה עם כדור פיזיו. 

  • חיזוק יכולת הביטוי האישי, תפיסת המסוגלות ותחושת האמון באחר.

  • בכל מפגש אשלב כלי מוסיקלי חדש, שירים, משחקים ותרגילים תנועתיים ושפתיים שיעשירו את הסביבה הטבעית של הילד ויתנו גם לכם, ההורים, אפשרות ללמוד וליישם את הכלים בחיי היומיום.

למי מתאים?

מפגשי אימון שפה ותקשורת מתאימים לילדים בגילאי 2-5 המאובחנים על רצף האוטיזם.

מסגרת האימון והייעוץ:

  • מפגשים פרטניים עם הילד/ה פעם או פעמיים בשבוע בבית המשפחה (באיזור מרכז הארץ).

  •  יצירת קשר עם הפסיכולוג/ית, צוות הגן או מטפלים אחרים על פי הצורך לשם בניית שפה טיפולית משותפת הנותנת את המענה המדוייק ביותר לילד.   

  • אחת לחודש תינתן הדרכת הורים הכוללת קביעת מטרות משותפות ומעקב אחר השגתן. 

אמא של דור מספרת

אביה יקרה שלנו,

תודה על הטיפולים המסורים בבתנו.

כל מפגש הוא חוויה עם כל כך הרבה תוכן - מוסיקה, שירים, משחקים, לימודים ותנועה.

מדהים ללמוד ולראות איך את שואבת אלייך את הילדה ומצליחה להשיג את המטרות התקשורתיות. למעשה את משמשת לנו כמיקס של כל המטפלים יחד - קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק וגם מטפלת במוסיקה. איתך זכינו בכולם!

האווירה בטיפול כל כך נעימה וכייפית. ההדרכות שאת נותנת לנו בסוף כל תקופה ממש אפקטיביות ועזרו לנו לקדם את בתנו.

 

תודה רבה על הכל ושיהיה לנו המשך טיפול מהנה ופורה.

❤️ אוהבים

"טוב לאדם להרגיל את עצמו שיוכל להחיות את עצמו עם איזה ניגון, כי ניגון הוא דבר גדול וגבוה מאוד." ~ רבי נחמן מברסלב

לתיאום שיחת היכרות ובירור התאמה - השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם. 

תודה שיצרתם קשר!

אימון שפה
bottom of page