Play Your Inner Music
הסיפור שלי
יש אנשים שזוכים להכיר את המתנות שלהם בגיל צעיר. לשמחתי, את אחת המתנות איתן הגעתי לעולם הכרתי בגיל 17 כשהתחלתי לעבוד עם ילד אוטיסט בשיטה חדשה שהגיעה באותם שנים מארה"ב. במפגשים למדתי את החשיבות והערך ב"להצטרף" לילד מבלי לנסות להוציא אותו מהבועה שלו. אם לומר את האמת, רוב הזמן השיטה לא ממש עבדה והתסכול היה גדול, אך שם גיליתי כמה מרתק עולם האוטיזם. מאז עבדתי בשילוב ילד עם אוטיזם בכיתה א׳, במטרה לתווך לו את העולם סביבו, לעזור לו להתיידד עם חברים ולהסביר למורים ולילדי הכיתה מי הוא באמת ואיך להוציא ממנו את המיטב. במקביל, טיפלתי בילדה נוספת בגישת ABA תחת הנחיה של מנתחת התנהגות מוסמכת, מקצועית ומנוסה.
במהלך לימודיי לתואר ראשון במזרח אסיה וחינוך מיוחד, הצטרפתי לצוות התרפיסטיות במכון לטיפול בילדים בגישת ABA המשלב הנחיית הורים. במכון זכיתי לטפל בכ-15 ילדים שונים מגיל שנתיים עד ארבע עשרה בכל רמות התפקוד של הקשת האוטיסטית. הידע האקדמי התחבר לידע הרב שרכשתי במפגשים הטיפוליים, מהקשר הקרוב עם ההורים ומהנחיה צמודה ואיכותית.
דרכי המשיכה בתפקידי חינוך וניהול, ביניהם כגננת מובילה בגן בגישת רג'יו אמיליה והדרכת משלחות חינוך בארץ ובסין לנוער ישראלי וסיני מטעם אוניברסיטת תל אביב.
בשנים אלו הסתובבתי עם התחושה שהבית שלי תמיד יהיה האינטראקציה עם ילדים מיוחדים. לא הייתי בטוחה איך לחזור לאותו בית ובינתיים המוסיקה, הנגינה והשירה התחילו לרפא אותי מקשיים שבדרך.
למדתי תיפוף אפריקאי ומחול אתני, בלט קלאסי ומחול מודרני.
כיום אני לומדת במרכז למוסיקה מן המזרח בירושלים ומתמחה בנגינה על קמנצ׳ה - כלי קשת פרסי.
אומרים שהדרך הטובה ביותר ללמוד משהו, היא ללמד אותו. כנראה לא במקרה אני מוצאת שבעודי מתמודדת עם אתגרים במסע הביטוי האישי שלי, אני מצליחה ליצור מרחב בטוח מלא כלים לילדים ולמבוגרים לבטא את הקול הייחודי שלהם.
בסדנאות של "צלילי עולם עם אביה" אני שרה בכ-10 שפות שונות. בעזרת מוסיקה, תיאטרון ותנועה הילדים נחשפים לחכמה של תרבויות העולם ומתנסים בכלי נגינה קסומים כמו פאנטם, קלימבה, יוקליילי ודג'מבה המעוררים הרבה סקרנות, מרגוע ויצירתיות.
כשהמוסיקה והתנועה הצטרפו לארגז הכלים הטיפוליים שלי, הרגשתי שזה הזמן לחזור הביתה וליצור מפגשי אימון תקשורת ושפה לילדים המאובחנים עם ASD.